trainen - Reisverslag uit Biggekerke, Nederland van Anneke Jakobsen - WaarBenJij.nu trainen - Reisverslag uit Biggekerke, Nederland van Anneke Jakobsen - WaarBenJij.nu

trainen

Door: anneke jakobsen

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 Augustus 2015 | Nederland, Biggekerke

In 2004 liep ik mijn eerste camino. Toen trainde ik met rugzak, ik liep daarmee de duinen van Valkenisse op en over. Dat heb ik nu niet gedaan. Ik heb de Vierdaagse van 'Vriendschap en Herinnering gelopen in de Ardennen. Vier dagen en er waren pittige wandelingen bij. Dan heb ik de Vierdaagse van Nijmegen gelopen en nu drie weken niet. Maar ook in Spanje doe ik nog twee weken niets. Mijn plan is om niet direct grote afstanden, dus niet de eerste dag meteen 35, 40 km. maar rustig aan beginnen. Dan komt het goed.

Het is niet zo dat er in Spanje maar een route is. In 2004 liep ik de camino Franche. Dit is de bekendste en drukste route en loopt vanaf de Pyreneen, doorgang St Jean Pied de Port over Pamplona, Logroño Burgos Leon en zo verder. Prachtig om al pelgrim die steden te bezoeken. In 2009 Liep ik De la Plata. Deze route loopt van Sevilla naar Santiago. Nu ga ik de Del Northe lopen en die loopt helemaal langs de kust vanaf San Sebastian. Ik weet nu hoe dat gaat op zo'n route. Ik wil een pelgrim zijn dus niet slapen in een hotel maar in de refugio's. Dit zijn onderkomens die door de kerk of gemeente beheerd worden. Je moet zelf een slaapzak mee nemen en wanneer je die op een bed legt is dat voor jou die nacht je plaats. In een refugio mag je niet slapen als je geen credencial, een stempelkaart van het Genootschap van St Jacob. Met deze stempelkaart krijg je wanneer het heel goed gecontroleerd is je Compostella.

  • 25 Augustus 2015 - 22:56

    Maddy:

    Hoi Anneke,

    Veel succes met deze tocht. Sevilla zien lijkt me geweldig.
    Stoer van je al die tochten maken.

    Groet Maddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Biggekerke

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2015

Santiago de Compostella

25 September 2015

Santiago de Compostella

25 September 2015

Santiago de Compostella

25 September 2015

Monte Gozo

25 September 2015

Vanaf Azura camino Frances
Anneke

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 8286

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

12 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: